Monday, January 19, 2009

neuro oh neuro

hari ini hari isnin

pagi bangun mcm biasa then teringat tak abes baca neuro lagik

so marathon di pagi hari hehehe

tapi tak de instinct tak best pon pasal ujian hari ni

cuma kalau boleh nak la impress dr tu.

cerita pasal dr achdiat agoes ni..
last friday nyer panum aku punya la berdebar tunggu sape yg datang masuk kelas aku nk ajar panum.. si wawan dah bgtau dr agoes tp disbbkan tak pernah masuk ngajar kuliah so aku tak tau dia yg mana satu.. tunggu punya tunggu dr pukul 8 pagi nih.. tak nampak gak batang hidung dia.. si wawan dah ulang-alik banyak kali tanya mbak yg jaga panum tu bila dr tu nak sampai.. jawapan typical yg dia bagi, "OTW".. aku dah boring giler tunggu.. si denny da membebel kata ini ngalahin dr thomas ni ( dr thomas ni boleh dtg kul 10.30 then pukul 11.15 dia dah blah. tp at least dia ngajar la jugak sikit sebanyak). Tak campur dgn bebelan si rino yg duk nyanyi dlm kelas ntah lagu apa aku pun tak penah dengar. last2 sekat kul 11 mbak panum tu dtg kelas bg tau dr agoes datang lepas jumatan. siap suh masuk kul 12.30 lagik ( biasa kul 1 masuk ). aku ngan amni terus angkat beg gi cafe layan perut. then tgk jam dah kul 12.30 dah solat semua masuk kelas lambat sikit 12.45. hmm tunggu punya tunggu tak nampak gak kelibat orgnyer. kitaorg dah siap practise 1 modul yg dia bagi tu. tup2 pukul 1.30 dia dtg masuk2 say sorry coz cant make it on time.. lantak ler.. dia suh practise sendiri sajer tanpa ajar.. kitaorg pun berlakon la kunun2 rajin. yg bestnya dr ni suka sungguh ngan m'sian. tgh2 dia duk cakap2 kat depan ada jer dia duk tanya pasal m'sia. paling buat aku kagum masa absence dia duk sebut nama aku " aini ni bt che lah ya?" pronounciation dia betul beb!! mana ada org indon pernah sebut nama ayah aku ngan betul. pastu duk sibuk2 la tanya macam2. bz sungguh dr tu. byk sungguh call dia masuk masa dlm kelas tu. tgk jam pukul 2.30 tiba2 dia buat announcemet.. " ya, saya kira kalian bisa berlatih sama temannya sendiri. moga senin nanti sy yg nguji kalian". then pamit kitaorg, trus kluar.. pergghhhh dr ni mmg dia duk sejam je dlm tu... aku dh sengih suka dah.. pastu angkut beg balik umah.

pagi ni tunggu cam biasa kul 8.

tak muncul2 jugak penguji.

aku duk intai kelas sebelah awal2 lagi dr.masrurah rahayu dah dtg.

fuhh lega tak dpt dia. sbb dia strict sikit.

si rino tanya aku " aini , kamu udah ngafal seberkas ini?" (sambil tunjuk modul panum)

aku jawab " belum" ( mmg belum pun :D)

dia jawab lagi " wahh mujur kamu blum afal semua, kalau ga lulus aku punya teman"

cet ampes btul mamat neh. hahaha kalau aku jawab dah hafal semua mesti dia gelabah giler ( mmg aku dah hafal most word dlm modul tu- sajer tak nak nampak skema sgt).. haha takpe2 bagi chance..

aku cakap kat dia " loh kamu kok nanya aku. ga tanya ke ini, ini, ini" ( sambil tgn aku tunjuk ke wawan , denny ngan bagus yg duduk kat depan aku masa tu..)

dia sengih jer then cakap bdk2 tu mmg confirm la blum hafal tu malas nak tanya..

hmm aku agak dia saja tanya aku sbb aku m'sian. kalau aku dah hafal dia tak hafal semua malu la kan..

pastu pukul 9 lebih baru dr agoes masuk. then dia bagi mukaddimah sikit pasal ujian hari ni.

kemudian suruh kami isi jadual afasia yg ada dlm check list.

pastu dia cakap " ya, kita mulai sekarang no 1 dan no 2" ( ikut absence bagus no 1 n denny no 2 )

dia tengok kat diorang berdua. bdk 2 org tu blum abes isi jadual afasia tu lagik.. sajer jer lambat2.

tak disangka tiba2 dr tu cakap " ya, yg dua diatas belum siap, kita mulai dr yg dari bawah saja. amni sama aini".

uwargghhh hampeh btul2 la mmg dia suka giler kat m'sian n dia mmg nak tgk aku ngan amni yg perform..

aku dgn paksa rela gi depan (nasib baik tau jugak benda yg nak dibuat..

sampai pemeriksaan tanda meninggeal boleh plak dia cakap " baiklah yg lain berlatih di tempat sendiri sama pasangan masing2" (hampeh btul. mmg aku ngan amni je yg jadik demo role kan depan.. ish~~~)

aku trus pandang amni n dalam masa yg sama amni pandang aku. then aku tgk jam.. 5 minit lagi nak cukup sejam dia duduk dlm kelas tu. btul2 cukup sejam dia keluar. record la dokter sorang ni.. tak sabar2 aku nk mjumpa dia kat departement neuro nanti.. hehehe

note: hmm.. dia malas ke atau dia mmg ada hal?

No comments:

Post a Comment