Friday, October 5, 2007

1080 days to go

Hari ni aku bangun terkejut lagi.. dah berapa hari ni bangun terkejut.. hahaha.. bleh dapat sakit jantung macam ni.. actually nak kata tidur lambat semalam tak jugak.. kul 12 aku dah landing dah.. timing biasa la.. tapi every hour terjaga.. biasalah.. ntah sampai bila macam ni.. aku tak putus2 doa semoga Allah luputkan kesedihan dalam hati aku ni.. penat lah macam ni.. betul2 bukan diri aku yang dulu.. aku dah niat nak bgn awal sikit sebab kerja ikm tak siap lagi.. hari ni kena hantar.. hmm kuliah ikm dr arief alam syah.. tak boleh tinggal seyh.. rugi.. kuliah motivasi.. kena sangat la dengan jiwa aku yagn tengah tak termotivated ni..
then habis kelas dalam pukul sepuluh.. derang kata ada kuliah ganti Internal med.. tapi ada gap 2 jam lagi.. aku biasala malas nak tunggu2 gap ni.. terus naik angkot balik umah.. last2 dlm pukul 11.15 dengar tapak kaki member2 serumah aku balik.. tak jadi rupanya kuliah.. hehehe.. tak sia2 la aku blah awal tadi.. ganti besok pulak.. lepas solat jumaat.. kalau aku rajin ada la muka aku kat sana nanti.. kalau dak bye2 la..
itulah diri aku semenjak buka sem 7 ni.. semenjak jadi 4th year med student.. dengan personal prob yg tiba2 dtg tanpa diundang.. aku rasa penat sgt dah belajar.. buat benda2 rutin hari2.. tu la.. ni pun dah menghitung hari nak grad.. ada lagi 1080++ hari lagi.. warghhhhhhh.. tuhan tabahkan hati aku.. ni jalan yang aku pilih.. dulu ayah aku suruh jadi cikgu je.. perempuan jadi cikgu senang katanya.. fikir2 balik kenapa la masa tu aku keras hati sangat tak pilih cikgu je.. tapi tu la namanya takdir.. kalau tak aku tak kan sampai kat indon ni.. tak jumpa kawan2 aku.. maybe i'm born to be a doctor.. sbb mmg tu cita2 aku dari kecik.. compare dgn member2 aku yg dapat straight a's yang dpt 4 flat.. diorang nak sangat nak jadi doc.. tapi tak kesampaian.. semuanya sebab takdir.. tak boleh lari..
ni lagi 2 hari nak balik m'sia sambut raya.. tahun ni pasti tak se happy tahun2 sebelum ni.. sbb aki baru jer meninggal 21 julai hari tu.. al-fatihah.. dan hati aku still gundah gulana.. susah nak cheer up balik sbbnya dalam kondisi aku yang memang tgh goyah.. duk indon lagi.. plus family jauh lagi.. org yang aku sayang org yg sayang aku semua jauh.. rindunya..


No comments:

Post a Comment